Oyun dünyasının en büyük isimlerinden biri olan Rockstar Games, efsanevi oyun serisi Grand Theft Auto‘nun (GTA) yeni oyunu için hummalı bir çalışma içinde. GTA 6 üzerinde çalışan ekip, oyun motoru teknolojisini geliştirmeye odaklanmış durumda.
Rockstar Games’in San Diego ofisinde görev yapan Baş Yazılım Mühendisi, firmanın kendi geliştirdiği RAGE Engine üzerinde yapılan yeniliklerden bahsetti. Bu yenilikler arasında, oyun dünyasının gerçekçiliğini artıran ışın izleme (ray tracing), prosedürel nesil sistemleri, global ışıklandırma ve daha pek çok gelişmiş teknik yer alıyor.
Yeni Nesil Konsollar İçin Maksimum Performans
Paylaşılan bilgilere göre ekip, gerçek zamanlı işleme ve performans optimizasyonu konusunda sınırları zorluyor. Amaç, oyunun PC ve yeni nesil konsollar (PS5, Xbox Series X/S) gibi farklı platformlarda sorunsuz çalışmasını sağlamak.
Teknik Vizyon ve GTA 6’nın Geleceği
GTA 6’nın sadece bir oyun değil, aynı zamanda bir teknoloji harikası olması bekleniyor. Rockstar’ın geliştirdiği RAGE motoru sayesinde oyun, açık dünya simülasyonlarını en üst seviyeye taşıyacak. Baş mühendis, ekibin teknik liderler, yapımcılar ve yönetmenlerle yakın iş birliği yaparak gelecek projeler için vizyon belirlediklerini de vurguladı.
Ne Zaman Çıkacak?
Rockstar Games tarafından henüz resmi bir çıkış tarihi verilmiş değil. Ancak bu tür gelişmiş teknolojiler üzerinde çalışılması, oyunun kusursuz bir şekilde oyunculara sunulacağının sinyallerini veriyor.
Rockstar Gamesin GTA 6 için Yıllar Önceki İş İlanı
Resimdeki iş ilanına göre, Rockstar Games, Principal Engine Programmer arıyor. Bu pozisyon, RAGE motorunun tasarımını, geliştirilmesini ve optimizasyonunu yönetmek, performans iyileştirmeleri yapmak ve yeni teknolojilerin entegrasyonunu sağlamak gibi görevleri içeriyor.
Yani GTA 6 için Rockstar’ın RAGE motorunun son sürümü prosedürsel nesne üretime sahip olucak gibi , yani oyun her seferinde farklı nesneler yaratabilir, dünyaya çeşitlilik ve gerçekçilik katabilir.